6,7 en 8 mei - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Willy Damen - WaarBenJij.nu 6,7 en 8 mei - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Willy Damen - WaarBenJij.nu

6,7 en 8 mei

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

08 Mei 2014 | Indonesië, Tangkahan

6, 7 mei
Via Medan zijn we met 2 kleine busjes naar onze 1e accommodatie gereden. De weg er naar toe was heel erg slecht, we konden dus niet hard rijden en kwamen pas om 18.30 uur aan in Tangkahan. Lodges midden in de jungle van west Sumatra. We moesten via een hangbrug over de rivier er naar toe lopen, auto's kunnen er niet komen. Gelukkig werden onze koffers voor ons gedragen. We zijn hier 2 nachten gebleven. Een jungletocht gemaakt en gezwommen in de rivier. Tijdens het zwemmen kwam er een grote groep Makaken (apen) ons bekijken. Stroom heb je hier alleen maar in de avond en warm water is er helemaal niet. Een heerlijke plek om even aan de vochtige warmte te wennen, want heet is het. Je transpireert de hele dag.

7 mei werd onze reisvriendin Niny 65 jaar en dat is gevierd met een origineel Bataks feestje. Er werd voor haar gezongen door de gidsen en ze kreeg een soort rijsttaart, helaas stond daarop dat ze 64 werd, foutje bedankt.

8 mei
Na het ontbijt hebben we afgerekend, we waren wel 426.000 Ruhpia's (€ 27,50) kwijt voor 2 diners, 1 lunch en diverse drankjes voor 2 personen. Het is wat ver, maar als je in de buurt bent........
We moesten natuurlijk weer de hangbrug over, erg wankelig. Je mag er maar met maximaal 6 mensen tegelijk over, ander wiebelt de brug te veel. Ik was blij toen ik aan de overkant was. We werden in jeeps geladen en over grindwegen tussen de palmolieplantages door zijn we naar onze volgende accommodatie gereden, Bukit Lawang. Ook hier blijven we 2 nachten. We gaan daar Orang Oetangs in het wild bekijken met een plaatselijke gids. Onderweg zijn we gestopt bij een mooie tuin met kokospalmen. Daar hebben we vers kokoswater gedronken uit de vrucht zelf. Uit de nog niet rijpe vrucht komt wel een halve liter vocht dat helemaal niet naar kokos smaakt, het was wel heel lekker.

Wat opvalt op Sumatra is dat we een bezienswaardigheid zijn, toeristen komen hier niet veel. Iedereen is aardig voor elkaar en men is heel vriendelijk voor ons. De bevolking is klein en fijn en lacht graag. Ze proberen ons in het Engels of zelfs met een paar woorden Nederlands aan te spreken en overal wordt er naar ons gezwaaid. We zien veel Nederlandse woorden op gebouwen en reclameborden, notaris, kantoor, school, doorsmeer (garage), tempel, stempel etc.

• 08 Mei 2014 - 17:03

Marilou:

Hallo vakantiegangers, leuk verslag weer van jullie. Hier zitten we in de regen, zo'n graad of 14. Je wilt vast niet ruilen...... En Peet wil je een jerrycan met kokoswater voor me meenemen? Is ontzettend gezond voor iedereen, maar zeker voor hardlopers. Ha ha....

• 08 Mei 2014 - 17:54

Fred En Wil:

Ha-ha, dat smaakgevoel van de kokosmelk staat me nog helder voor de geest: of je een klap in je gezicht krijgt. Je verwacht gewoon 'smaak'. Maar inderdaad goed voor het vochtgehalte.
    Leuk bruggetje, zou ook niets voor ons zijn dat geschommel. Ga rustig door met jullie reisverslagen, dan genieten wij mee. Kuzzzzzz

• 08 Mei 2014 - 18:55

Guusje Beekhuizen:

Een avontuur is het lees ik. Geweldi al die indrukken lijkt me. Ja, Niny je wordt ook daar een jaartje ouder. Jullie allemaal nog een heel fijne tijd en kijk uit naar het volgende verslag. Doe voorzichtig!!!

• 08 Mei 2014 - 23:05

Dafne En Martin:

Hi hi,
    Klinkt leuk het begin van jullie trip. Wij rijden heen en weer tussen Berkel en Doorn. Ook erg leuk maar helaas veel regen vandaag! Afgelopen di met 5kids hier gezeten. Het leken wel al pubers met zijn allen rond de vuurkorf tot een uur of 23;00. Mart en ik zijn maar binnen gaan zitten toen ze doen, durven of de waarheid gingen spelen.
    Dikke kus van ons viertjes.

Ps. Liv en Finn doen mee aan de nieuwe rage armbandjes maken. Ze zijn heel gezellig samen bezig. We weten niet wat we mee maken en genieten daar erg van.

• 09 Mei 2014 - 15:46

Wim En Ria:

Hallo vrienden
    we vinden het fijn dat jullie naar je zin
    hebben hier veel regen en wind
    gr ria en wim

• 10 Mei 2014 - 10:23

Liv:

Leuk hoor opa en oma
    Klinkt alsof jullie het erg leuk hebben.
    En wat papa en mama zeggen over die armbandjes klopt.
    Maar welke kleur willen jullie dan?
    En nog een ding goed hoor oma dat je over die brug bent gegaan.
    Love Liv

• 10 Mei 2014 - 12:44

Ina Stuiver:

Fijn dat jullie het daar zo mooi hebben. Geniet er van. Hier hebben we alleen maar regen.
    Kun je beter transpireren.
    Groetjes ook van Femmie en Els.
    Wij gaan lekker eten vanavond.
    En Niny nog van harte met je 65 e verjaardag.
    Ina

• 10 Mei 2014 - 18:49

Peter:

Hallo heren en dames reiziger. Wat een leuk verslag van de eerste dagen. Ik herinner mij dat ze op de Bahama's de kokosmelk mengen met een flinke scheut rum. Ik moet zeggen, dan is het best te drinken! Haha. Daar waarschuwen ze wel om geen melk van jonge kokosnoten te nuttigen. Daar schijn je knap ziek van te worden. (Trouwens van te veel rum ook!)
    Het is ook hier erg vochtig. Maar dan van de wind, af en toe hagel en heel veel regen.
    Maar door jullie verhalen krijgen we het vanzelf weer warm. Geniet ervan en neem vooral ook je rust.
    Want dat reizen in jullie omstandigheden zal best vermoeiend zijn.

Voor alle dames: ..."Morgen een fijne Moederdag!"
    Liefs, Peter

• 11 Mei 2014 - 01:13

Jan En Inge:

Hallo luitjes, we zijn zelf net terug van onze rondreis. Geweldig was het.
    Jullie nog heeeeel veel plezier. Groetjes Jan en Inge

• 11 Mei 2014 - 15:22

Laura:

Hallo Willy Peter en Berna.
    Ik vind het leuk om jullie tevolgen en zo ook aan het genieten van jullie reis.
    Wij hebben het heel fijn in Engeland gehad.
    groetjes en nog een fijn reis gewenst door Laura en Jos